„Wejdź w moje buty…” – odkrywamy i łamiemy stereotypy wieku na polskim rynku pracy
Projekt edukacyjno-badawczy Fundacji Centrum Promocji Kobiet, wrzesień – październik 2010
Badania rynku pracy pokazują, że zarówno osobom młodym – do 24, jak i tym po 55-ym roku życia trudno
jest w Polsce znaleźć zatrudnienie. W obu grupach odsetek osób bezrobotnych sięga siedemdziesięciu procent.
Pomimo tego, że młodzi są na ogół lepiej wykształceni niż starsi, znają języki i komputery, a pracownicy 55+ przeżyli swoje
dorosłe życie w polskim kapitalizmie i coraz rzadziej ujawniają nawyki rodem z systemu socjalistycznego, to obie grupy
doświadczają trudności na rynku pracy, które wydają się być niezwiązane z ich przygotowaniem zawodowym i
motywacją do podjęcia zatrudnienia.wiecej:
Sondaż przeprowadzony wśród bezrobotnych pań, zgłaszających się do Fundacji Centrum Promocji
Kobiet oraz przegląd badań na temat barier na rynku pracy wskazuje na funkcjonowanie negatywnych
stereotypów związanych z wiekiem pracownika, które wpływają niekorzystnie na decyzje pracodawców w kwestii zatrudnienia.
Projekt pozwolił na identyfikację tych stereotypów (badanie ankietowe) i przeprowadzenie warsztatów, podczas których
pracodawcy, pracownicy i osoby bezrobotne wspólnie pracowali nad wyjaśnieniem źródeł tych uprzedzeń i sposobami zmniejszenia
ich wpływu na zatrudnianie osób młodych i starszych.
Projekt współfinansowany był ze środków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w ramach konkursu
inicjatyw organizacji pozarządowych w 2010 r. na najlepsze projekty z obszaru wyrównywania szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy.
„WEJDŹ W MOJE BUTY – WARSZTAT ŁAMANIA STEREOTYPÓW” Raport z badań i warsztatów, opracowanie: Alicja Kostecka,
Zespół Realizacji Projektów Fundacji Centrum Promocji Kobiet
Czytaj całość: